Visar inlägg med etikett GP. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett GP. Visa alla inlägg

söndag, januari 14, 2007

Roligt om regeringen

Under rubriken tyket (göteborska för drygt) skriver Göteborgsposten en ganska rolig sak i dagens tidning:

Den tidigare avgående handelsministern Maria Borelius uppgav sig ju i höstas inte ha haft råd att anställa en barnflicka vitt.

I veckan, när regeringens första 100 dagar granskades, påmindes vi om hur mycket Borelius och hennes make tjänat det aktuella året: 17 miljoner kronor

När inte ens de pengarna räcker för att kunna anställa en barnflicka är det uppenbart att också de flesta börs-vd:ar valt en både fel och olönsam bana i livet. Barnflickorna är den nya överklassen.