fredag, juni 30, 2006

Hårda ord...

Det har inkommit en del hårda ord här på bloggen. Undra vem de kan komma ifrån? Nåja om detta får jag väl mest spekulera. Men jag tänkte faktiskt göra en liten utläggning kring detta, kring båda ämnena.

För det första:

Det är svårare att skriva saker idag än vad det kanske var i julas. Min blogg har haft en viss terapeftisk funktion i mitt liv. Det fanns helt enkelt ett större behov av att skriva av mig när jag mådde sämre än vad jag gör idag. Därför skriver jag kanske inte lika mycket, eller i alla fall inte lika mycket om mitt privat liv.

För det andra:

Det är klart att vi ska sätta opinionsundersökningarna i ett perspektiv. SCB undersökning, har jag skrivit om, vissar kanske inte allt för upplyftande siffror för Mp i Sjuhärad. Men om vi ska kalla detta en seriösundersökning lokalt vet jag inte. Vi talar om att hundra personer som tillfrågats om sina partisympatier. Att gå från 2 till 4 procent kräver inte så värst mycket mer än slumpen. Så det så, men tittar vi på undersökningen i hela svergie så visar den, kanske lägre siffror än vad jag trodde, men ungefär i nivå med vad vi brukar ha haft den senaste tiden.

Sen får jag väl hålla med om att jag tror inte heller att Mp får 9 procent i lokalvalet. Men det vissar dock på en siffra för fösta gångsväljarna som faktiskt är läggre än vad vi brukar få, men det roliga var att vi hade högre lokalt än på riks.

För det tredje:

så här 80 dagar kvar till valet måste jag naturligtvis se till att sätta fart på bloggandet igen.

Inga kommentarer: