tisdag, november 21, 2006

De långa timmarnas natt

Tillbaka i blekinge igen....
Ända skillnaden mot förut är att jag jobbar nätter nu mera. Vilket i och för sig har både sin för och nackdelar. Fördelen är definitivt att man vänder på dygnsordningen. Förut, då jag jobbade dag, var det sova, jobb, ledig, i den ordningen. Att vara ledig efter att ha jobbat i 13 timmar innebar i princip att man gick och lade sig direkt. Men nu, när ordningen istället blir, jobb, sova och sen ledig får man faktiskt några klartänkta timmar. Vilket man kan ägna åt att skriva ett par meningslösa rader i den här bloggen.

Den hetaste frågan som jag försöker fundera ut just nu är huruvida jag är arbetslös eller inte. Jag har ju ett jobb, så helt arbetslös är jag ju inte. Men samtidigt så vet jag vad jag skulle vilja ha för jobb och ett sådant jobb har jag ju inte. Så hur ska man då definiera min situation? Antar att arbetssökande ligger bra tillhands.

Dock har lusten till politiken sakta börjat återvända. Efter att ha plöjt igenom halva säsong tre av vita huset börjar kamp vilja att komma tillbaka, ska jag vara ärlig så gjorde inte 6,6 i sifo saken sämre. Men för att cittera en person som av Brad Pitt definierades som "en förbanad jävla medeltida diktar bög", Dante kallar vi andra honom, så är det en "lång väg som leder från mörkret upp till ljuset", 46 månader kvar till valet.

Förövrigt måste jag åter tillstyrka att samarbetet i kommunen känns bra. Men att det kommer att bli svårt att övertyga väljarna 2010, vi måste bli mycket bättre på att tala om för folk det vi får igenom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tomas, kul att du skriver på bloggen igen!!!

Gällande arbetet tror jag du är i samma sits som jag själv var i under perioden 1994 - 2002, eller som min syster emballagearbetare varit i sedan 1985, dvs att man har ett arbete, men vill något mer. Att ha ett jobb som känns utvecklande att gå till. Sådana jobb växer inte på träd, men dom dyker upp då och då...

Hoppas att du slipper vänta lika länge som jag (eller min syster).

Tycker att du på allvar skall överväga att söka kanslitjänsten på riks, du skulle nog ha ganska goda chanser...

Lycke till, och kul att det känns bättre i kommunen också! Själv fick jag ett samtal från Lindsten på BT i dag, tydligen hade han börjat läsa våra bloggar, och där upptäckt att jag tydligt markerat att jag inte tar tillbaka min åsikt mot (kd) och (svg).

Hoppas att inte min principfasthet går ut över ert samarbete i Borås, trots allt har jag ju redan lämnat alla uppdrag...

Ha det fint!

m v h Tony

Anonym sa...

ja det kan vara jätteintressant att få reda på vad mp fått genom av era egna förslag. Berätt gärna. Och ta nu inte andras förslag som ni brukar göra.