onsdag, februari 11, 2009

Ironi är kul men…

Om ni tror att min gådag handlade om Else-Marie Lindgrens uttalande om att välsingla landet eller nått annat humoristiskt så tror ni fel. Istället handlade det om affischer och exakt vad man får och inte får skriva på dessa. En rad personer kontaktade mig igår och var arga över innehållet på affischer i Göteborg som satts upp i GS namn av den lokala avdelningen där. Det ska börja med att sägas att jag inte kan beordra vederbörande från att ta ner affischerna och kommer följaktligen inte att försöka. Däremot passade jag på att upplysa vederbörande att det inte ligger GS intresse att reta upp varje sig GU eller Mp. Framför allt det första, efter att varit medlem så länge som jag så vet jag att GU Göteborg med omnejd är en så pass viktigt och mäktig grupp (om de bestämmer sig för att vara det) att man inte gärna vill ha dem emot sig. Min förhoppning är att stormen blåser över och att mindre provocerande affischer kan sättas upp i framtiden.

Inga kommentarer: