fredag, oktober 10, 2008

Att sänka stämningen på jobbet

Idag satt jag i lunchrummet på mitt tillfälliga rallar kneg i Södertälje. Eftersom jag bara har halvtid i Uppsala så får jag ibland sälja mig till kapitalet. I alla fall så började två personer, den ena lagbas den andra bror med lagbasen, prata med varandra.

-Är du tillbaka på tisdag frågar basen.

-Ja jo svarar brosan.

- Kommer domen på måndag?

- Ja

Sen fortsätter diskussionen på samma tema och basen uttrycker en stark åsikt om vad som ska hända om inte "fittan får livstid". Vid det här laget kan jag inte låta bli att undra va fan de pratar om, vilket dock ingen annan verkar bry sig om. Tillsist frågan jag vem som gjort vad. Det skulle jag inte gjort, stämningen faller så snabbt att till om med en person med grov asberger skulle märka det. Då svarar basen

- XXX här är far till max och saga.

Och så dum i huvudet har jag aldrig känt mig.

Inga kommentarer: