Sista veckan kommer även vår öppna kampanj lanseras. Konceptet för den öppna kampanjen är inte helt sluttänkt men i korthet är tanken är helt enkelt att vem som helst ska kunna hjälpa till i kampanjen och dessutom få en belöning för det. Alla personer som kommer till någon av våra valstugor och delar ut 100 foldrar eller i en timme får en biljett och får komma till kansliet och äta pizza eller dylikt efter klockan 6.
Sista veckan är även centralen veckan. Detta är riksorganisationens chans att bevisa att deras kampanjorganisation utvecklats sedan förra valet. Positiva steg framåt är i alla fall både tänket kring centralen ytan samt att även den riksanställda personalen inklusive personalledning ska vara med och kampanja. Dessutom har vi GU och GS Stockholm som kommer ge kampanjen välbehövlig hjälp med skolpressar och campusbesök.
Låter detta för bra för att vara sant. Nä så illa är det inte. Men även om den kampanjplanering jag nu lagt är tänkt att vara ett självspelande piano så vet vi alla att så kommer det inte att bli. Miljoner praktiska problem kommer att uppstå. Det gäller bara att kunna förutse dem, ha beredskap för att de ska kunna uppstå och hitta kreativa lösningar.
Men nu börjar det i alla fall. 35 dagar kvar!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar