lördag, februari 11, 2006

The sun allways shines on TV

Man skulle kunna tro att jag spenderar hela dagarna framför Tv:n men det är faktiskt inte sant. Mest sitter jag faktiskt på jobbet, framför min gängliga masonitskiva och min släppbara arbetstelefon och försöker få min kalender att gå ihop. Men när jag kommer hem, vilket ibland blir ganska sent brukar jag titta en del på Tv. Här kommer en uppdatering över de senaste favoriterna.

1. OS – alla sporter är intressanta under OS under förutsättning att Sverige kan ta medalj. Under föra OS satt jag och L (tror jag) upp och tittade på Curling klockan halv fyra. Det var ju så himla spännande…….

Undra hur det kommer att gå i år?

2. Big Brother – Skandinaviens tjugo mediakåta idioter samlas i en lägenhet för att försöka vinna ära och berömmelse. Höjdpunkten nåddes nog när en av deltagarna blev upprör på en av de andra för att han inte rakade pungen.

3. Nicklas Wikegård – allas våran favorit Tv personlighet just nu. Den forne Djurgårds coachen har sadlat om och får nu tillfälle att leverera Sveriges mest icke politiskt korrekta sågningar i primetime Tv istället för på sport sidorna i aftonbladet. För er som vill ha ett smakprov på Nicklas fina uttalanden kommer här en smakprov:

”Klart att vi förlorar om vi åker ut på isen och spelar med handväskorna”.

”Tv 4 är en jävla pisskanal” (konstigt att han P Jhide kommer så bra överens).

”Puderfejs” kommentar om Patrik Ekwalls utseende.

En gång i tiden så gick en vänsterpartist upp och var hemskt upprörd över att Sveriges television hade valt att börja sända Dallas. Motiveringen var att den förhärligade kapitalismen, idag känns denna händelse ganska fåning. Att ha åsikter om vad som sänts på Tv ingår liksom inte riktigt i politikernas jobb nu för tiden. Men ibland funderar man på om det inte vore dags att tänka om på denna punkt. Måste man verkligen sända så jävla många timmar sport från OS? Sverige ställer inte ens upp med en deltagare i nordisk kombination så varför sända skiten (alla som utan att slå upp det vet vad nordisk kombination är för sport ska få guld stjärna).

Nä nu är det dags att gå hem och titta på ”på spåret”.

Inga kommentarer: