onsdag, maj 09, 2007

1229 dagar kvar

Idag var jag på PSAU (partistyrelsens arbetsutskott) för gröna studenters räkning. Det var trevligt och vi diskuterade många viktiga frågor. Framför allt så kommer nu Mp att dra igång en stor klimat kampanj där vi ska försöka belysa göra klimatet till en av de viktigaste frågorna inför valet 2009 och 2010.

Men det värsta är det här med eftermiddagsmöten, de förstör hela dagen. Man gör ingenting innan mötet för att man inte hinner och är morgontröt, och man gör inget efter för att man är för trött då med.

Annars var dagens mest spännande att någon mailat och ville lägga ner min blogg med motiveringen att jag publicerat en sexistisk annons som jag inte har tillstånd till. Bilden är tagen från BT och skulle just symbolisera att vårflamman är sexistisk. Jag förstår inte kritiken. Men som svar tänkte jag ta mig friheten att citera gamle frasse nedan.


"Jag skriver för att överleva
Skrivandet är min drog"

1 kommentar:

Agnes Sandstedt sa...

Vad är det du räknar ner till? Är det nästa val eller? :)