söndag, februari 04, 2007

Kuliga felmeddelanden

Redan så här dag fyra har små skavanker av mitt nya operativsystem börjat uppstå i form av att gamla program anpassade för xp som inte verkar riktigt funka i detta nya vista. Återigen måste jag konstatera att detta aldrig hade hänt om jag haft en Mac. Men det som Microsoft inte har förändrat är sin tradition av roliga, men helt meningslösa felmeddelanden som ska få oss användare att tro att det finns någon som faktiskt bryr sig om vad mitt problem är. I Vista avslutas detta meddelande med följande ord:
Windows kommer att tala om för dig om det finns någon lösning på problemet
Avnågon anledning tror jag aldrig att några sådana svar kommer att ges.

1 kommentar:

helgonblomma sa...

varför inte byta till något VETTIGT operativsystem? ;) :P

//helgonblomma
FreeBSD fan sedan 1996
Linux-användare sedan ca. 1999