fredag, februari 02, 2007

Tillbaka från mediaskuggan

I måndags var det åter dags att åka till Blekinge för att jobba. Föga anade jag då på min resan mot jobbet att min flickvän gömt (hon påstår att jag glömde) min internet-uppkoplingsgrej i hennes lägenhet. Sen vägrade hon även att posta det hela till mig. Allt detta för att hon för en vecka skulle kunna vinna över mig i statistiken på bloggtoppen. Hennes version av dessa händelser är naturligtvis helt annorlunda. Vet ni föresten att en dator utan internet och gittan är ungefär lika användbar som en elektrisk skrivmaskin!
Som om inte eländet tog slut där så ringde min förra chef på torsdagen och ville att jag skulle lämna igen datorn som jag hade under mitt jobb som valsamordnare. Och det var ju klart jag skulle eftersom det inte var min dator. Även om jag gick och inbillade mig om att jag nog skulle kunna köpa loss den för en billig pening. Problemet som jag upplevde det var att de ville ha igen datorn samma dag. Tänka långsiktigt gäller alla utom partiets egna medlemmar, eller? Men nu har jag köpt en alldeles ny dator, fast inte lika bra som jag ville för jag fick bara 9000 i kredit hos on-off. Men jag är i alla fall en glad innehavare av Vista, även om jag måste erkänna att Mac är bättre på det här med design.
I morgon bär det sedan av till sala och kursgården sätra-brunn för möte med GSCA vilket ska bli spännande värre. Där ska jag lägga fram en ekonomisk rapport angående förra året som ser riktigt bra ut, beroende på hur man ser det.
Överst på min att-göra liste ligger det nu en lapp där det står rädda världen. Om jag bara kunde hitta projektplanen.

Inga kommentarer: