torsdag, november 08, 2007

Ny majoritetsstrategi?

Jag har också fattat att läcker inom KS gruppen och andra gruppen inom majoriteten. Och jag förstår att våra kära kommunalråd mm anser att detta är ett stort problem när det inte går att hålla saker hemliga. Men att man för den saken skulle går ut med utspel i kontroversiella frågor som mig veterligen (men jag kan ju alltid ha fel) inte överhuvudtaget har diskuterats inom majoriteten är visserligen framgångsrikt mot att undvikan läckor. Precis som dekapitering är bra mot huvudvärk eller celibat minimerar risken för könssjukdomar. Men det gör ju det mer sannolikt att ett beslut ska gå igenom fullmäktige.

Ibland tror jag, med förlov sagt, att "alliansen" i Borås skulle behöva få veta att de inte har majoritet i Borås kommunfullmäktige.

Inga kommentarer: