onsdag, februari 13, 2008

Om jag är fantomen så är Jan Björklund....

Singh piraterna!

Om ni undrar varför jag inte bloggat på en vecka så är anledningen helt och hållet Jan Björklund. Hela min föra vecka gick åt till att försöka bekämpa han populistiska plakat politik. Jan Björklund kan komma in på en presskonferens trycka fram lite tafliga power point bilder säga att betygssytemet ska bli likadant som när han gick i skolan på ett sätt så att man inte tror att människan vet vad han pratar om och helt plötsligt jublar alla. Det är ju inte utan att man blir imponerad, om jag fick leva om mitt liv skulle jag nog också satsa på att bli en trångsynt major från Kinna och ge mig in i politiken.

Innan valet brukade jag säga att om Jan Björklund blev skolminister så skulle jag emigrera, nu gjorde jag inte det. Så istället handlar det om att försöka slå tillbaka. Vi måste återta initiativet i den här debatten. Visa att fler betyg inte leder till mer kunskap och att skolan behöver långsiktighet och arbetsro. Vi måste visa att den relevanta frågan för att höja resultaten inte handlar om att tvångshämta elever eller att lärarna ska få sno deras mobiler.

Och vi ska lyckas, vi måste lyckas. Om jag så ska nedkalla hinhålle själv till min hjälp så ska den mannen bekämpas. I alla fall under de tre månader som jag innehar den här stolen!

5 kommentarer:

Heiti Ernits sa...

hahaha....vilken skön start på dagen =)

Heiti Ernits sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johan Hellström sa...

hinhåle torde väl ändå uppkallas och inte nedkallas? jag trodde du var lite småkristen, Tomas.

Johan Hellström sa...

Jan Björklund från Skene och inte Kinna, Tomas. Det kan bli problem det här...

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.