söndag, oktober 04, 2009

Veckan som gått - v 40

Vecka 40 är nu till ända. En vecka som har handlat om mycket både högt och lågt.

Det som är klart mest påtagligt är att hösten verkligen på alvar kom till Stockholm. De tidigare så fina höstdagarna med lite kalt men klart väder byttes abrupt ut till höstrusk. Men trevligt är ju att detta väder är undantaget i Stockholm och inte vardagen som i Borås.

Jag har noterat ännu ett besöksrekord för bloggen, vilket jag tycker är väldigt trevligt. Denna vecka var det framför allt inlägget om boken "de apatiska" som drog läsare. Men tydligen har även en del fd Teknis elever hittat min blogg och kommenterat mitt inlägg om vårflamman som skrevs för ca 3 år sedan. Jag har dock inte ändrat uppfattning i sak så om vederbörande bara inte var anonym hade jag gärna tagit debatten. Any time, any where! Säg bara till.

Till sist kan vi notera att det politiska systemets kollektiva feghet ännu en gång slagit till efter det att man hemligstämplat Tsunamibanden. I sjuttioår ska anhöriga och andra får vänta på att få reda på vad svenska staten egentligen hade för sig under den aktuella tidpunkten.

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket intiresno, tack