tisdag, september 05, 2006

5 september

12 dagar kvar

Det börjar närma sig nu det får man säga. Opinionsmätningarna duggar tät precis som "skandalerna". Kan tala om att det inte finns en partiledning som inte sitter och håller på att bita sönder nagelbanden inför vad som komma skall när uppdrag granskning ska sändas om en vecka, fem dagar innan valet. Enligt uppgift blir det en favorit i repris, nämnligen dålda kamran om invandrare i valstugan.

Men innan jag börjar kommentera framtiden kanske vi ska berätta om tiden som varit sedan förra inlägget. Det var ju nämnligen dop i helgen. Jag ska erkänna att jag inte är så där värst mycket för barndop. Det strider mot min principiella uppfattning om att tro är något man väljer och inget man ska uppfostras till. Det var dessutom en synnerligen förutsägbar tillställning, i samtliga bemärkelser. Jag hade till och med kunnat gissa psalmerna innan. Men det var ju trevligt så, att träffa släkt och vänner, till och med min far hade masat sig över från USA.

Jag har även börjat flytta grejer. I natt var första natten i min nya lägenhet, så nu är jag tillbaks på Kristineberg.

Annars var det roligaste som hände på söndagen när jag och johanna besökte den fantastiska tillställningen folkrörelsens dag. Det var visserligen inte så mycket folk där men de flesta var i rörelse, så även jag oich johanna som gick tipspromenaden. Igår blev jag sedan uppkallad till S kansliet för att ta emot ett pris i form av säsongskort på djurparken. Enligt uppgift ska jag ha fått dessa pga av att alla tyckte jag var så modig som vågade komma dit. Själv är jag inte så förtjust i att titta på djur i bur så om någon vill ha biljetterna så är det bara att ringa.

Det börjar väl snart bli dags att tippa valutgången med lite mer precision. Jag tror att vi kommer att göra ett resultat över fem procent och jag hoppas uppmot sex. 5,5 krävs för att vi ska göra vårat bästa val någonsin och det vore fantastiskt om vi kunde hamna över den siffran. Däremot är det viktigt att mobilisera nu, dagarna innan valet. Vi måste se till att få våra grupper till vallokalerna, det kommer att bli ett jätte jobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vidhåller - 7,3%. Speciellt med företrädare som dig, Johan och Lise.