fredag, april 28, 2006

Det bästa med mig är att jag är så jävla ödmjuk!

Då är det väl hög tid att jag svarar på de kommentarer som herr Schmidt har lämnat i min gästbok.

1. Var bra att sammarbetet med Inge går bra. En bra samarbete bottnar ofta i att man är stark och trygg i sin ideologiska grund och därifrån kan träffa kompromisser som gynnar båda parter.

2. Varför är det korkat av Fp att diskutera miljöfrågor?

Jo, därför att ni inte har någon trovärdighet i dessa frågor. När SOM gör undersökningar om hur väljarna rankar partierna i olika frågor så har folkpartiet marginelt bättre miljöpolitik än moderaterna enligt väljarna i allmänhet. Slutsattsen är alltså att folkpartietsväljare röstar inte på folkpartiet för att de har bra miljöpolitik. När man som folkpartist debatterar miljöfrågor så hjälper man också upp dessa frågor som viktiga för väljarna. Och om en större del av väljarna väljer utifrån miljöfrågor, så kommer fler väljare att välja oss.

Att skaffa sig en trovärdig politik i en fråga tar flera år. Det är en långsamprocess där man måste profilera en fråga under lång tid.

3. Varför är Fp:s miljöpolitik dålig?

För att ni vill bygga ut kärnkraften. Trots att brytningen av Uran dödar tusentals människor varje år i de länder där man bryter Uran. Trots att avfallet måste förvaras till efter nästa istid innan det blir säkert. Trots att det idag är vi skattebetalare som får betala för de försäkringskostnader som kärnkraftverken har samt för den ökade bevakningen som nu "måste" ske efter 911.

För att ni som medlemmar i balongalliansen vill ta bort var enda miljöförbättrande skatteåtgärd som Mp fått igenom under de senaste 8 åren.

4. Jag jämförde varken dig Per eller ert parti med Idi Amin. Jag jämförde ditt partis trovärdighet med den gode Idis, i två olika frågor.

Till sist Per en allmän rekomendation.

Det finns vissa saker man inte säger om sig själv. Rubriken hänvisar just till en sådan fras. Att säga "jag har trots allt självdistans" känns inte heller helt klockrent.

Inga kommentarer: