tisdag, april 11, 2006

En vacker dag i Borås

Idag var första dagen i Borås när man kunde ta av sig vinterjackan utan att frysa röven av sig på en sekund. Fantastiskt väder, helt underbart, jag och J åt lunch och myste på en parkbänk. Nu ska jag snart rymma från jobbet hem till henne och stänga av all form av mobila kommunikationer.

Jag ägnade en timme åt att dela ut GS material på Borås högskola. Jag skojade med Johan och sa att det antagligen skulle anses som populistiskt hos vissa i partiet att faktiskt gå ut och träffa väljare. Sen kom Lise och räddade mig från denna pinsamma situation, jag måste verkligen jobba på att prata med folk. Jag är inte speciellt folklig, det kanske märks här också. Jag misstänker att vissa resonemang här är lite långsökta.

Nu står det folk bakom mig och tjatar om någon intern partiskandal som, naturligtivs, är helt taget ur luften.

Jag ska gå förbi biblan på vägen hem för att se om de har någon kurs katalog från Göteborgs universitet så jag kan söka något annat än det "goda samtalet".

PS

Trevligt att Prodi kanske vinner tillsist i alla fall.

Inga kommentarer: