söndag, maj 14, 2006

Historiens vingslag

Min farfar var med i Ådalen.......

Han sköt tre arbetare!

Nä, jag bara skojar men visst var det kul. Skämtet är stulet från gådagens föreställning med Johan Rehnborg på Kina teaterna. En föreställning som jag faktiskt hade förväntat mig mer av. Föreställning hette "vad hon vill höra" eller något i den stilen och gav en väldigt schabloniserad bild över män i olika relationer.

Historien var som High Fidelity fast betydligt sämre. Man blir dumpad av flickvän och försöker komma fram till varför. Problemet var bara att han kom dragades med den stereotypa manliga rollen som den som "inte vill binda sig" eller "har svårt att visa känslor", jag är kanske annorlunda men det är inte den typen av problem jag har med mig själv i realtioner och därför känns det inte speciellt intressant.

Om tre timmar kommer J till Borås, just nu känns det som trehundra år. Saknad är bara förnamnet.

Inga kommentarer: