tisdag, augusti 22, 2006

22 Augusti

26 dagar kvar.

Det regnar, oväntat eller hur. Jag förstår inte hur en så strålande sommar kan bytas mot ett sånt skit väder så fort. Över en natt blev det bara höst. Jag vet inte om jag verkligen fick vara med och rösta om den övergången.

Det känns lite fel att sitta utanför valstugan och jobba på datorn. Men det finns heller inte riktigt något alternativ. Men visst det är ju inte direkt så man inbjuder till väljar kontakt. Å andra sidan kan man fråga sig vilka som är väljare överhuvudtaget just nu på torget i Borås. De enda jag ser är samma gamla kommunpolitiker som ståt här de senaste valrörelserna (inkl jag själv). Det säger kanske i och för sig en del om de nya moderaterna, jag tycker mig nämnligen känna igen dem från tidigare.

Något som duggar lika tät som regnet just nu är väljar barometrar. Den senaste var ganska spännande får man säga. Vänstern fick helt plötsligt under 4 procent. Det blåser medvind nu för borgarna. Det är bara att hoppas att vi kan lyckas mobilisera våra väljare. Själva fick vi 5,3 vilket är helt ok. Men visst har man börjat bli bortskämd. För min del kommer det att krävas ett valresultat över 6% för att jag ska vara helt nöjd.

Nu ska jag försöka ägna mig åt att prata med folk också, det kanske inte vore så dumt.

2 kommentarer:

Alexander sa...

Well, du glömde alla orginal som löper runt med sin teorier om att KGB är dom på hälarna och om inte man gör något åt det så kommer de att äta upp våra barn... Och tänk på barnen. De blir ju ihjältrampade varje dag på sånna däringa pojkband som en dam var så snäll att upplysa mig om.

Anonym sa...

När jag läser det du skriver så funderar jag över om det är ganska folktomt på stora torget nu när arbeten och skola är igång.
Behövs inte valstugor längre?

Marianne