måndag, augusti 28, 2006

28 augusti

20 dagar kvar

Min ambition om att skriva något varje dag nu den sista tiden inför valet gick i stöpet pga brist på internet uppkoppling. Men nu är jag tillbaka från stockholm och tillbaka på kontoret. Det är ganska mycket att göra just nu. Husshållsutskicken ska ut, det kommer att brinna i knutarna för de utskick som ska via posten. Men jag kommer väl i alla fall att bli av med dem från kansliet imorgon, alltid något. Jag kan nu mera säga att jag är en varm anhängare av att sälja ut posten till högstbjudande. Någon mindre service inriktad organisation får man leta efter.

Sedan har vi det här med riksturnen som hänger över mig, men så fort jag blir av med den så kommer livet att kännas mycket bättre. Men snart börjar nästa problem, distrubutionen av valsedlar till alla lokaler för förtidsröstningen, och planeringen inför valdagen. Aldrig har 20 dagar kännts som så lång tid.

Men på fredag kommer johanna hem igen, längtar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inte att ta tid för ledighet, också, Tomas. Vi behöver dig även efter 17 september, och då menar jag inte som ett sönderstressat paket, utan som en aktiv deltagare i förhandlingsgruppen (och en självklar kandidat till tunga kommunala uppdrag).

Ta lite ledigt i helgen, stäng av mobil och dator, hitt på nåt med Johanna, och sätt inte på mobilen igen förrän på måndag morgon.