söndag, augusti 27, 2006

25 augusti

23 dagar kvar

Det är långa dagar nu får jag säga. För visst, även om det inte varit väldigt mycket att göra på jobbet idag, så är Johannas flytt ett projekt som läggs på utöver den vanliga tiden. Imorgon bär det av till Stockholm. Jag måste erkänna att det är lätt att göra jämförelsen med förra året, då en flytt till Stockholm inträffade vid ungefär samma tidpunkt. Denna gång är det inte jag som flyttar, men det kanske det egentligen inte var förra gången heller.

Lennart Andreasson och jag har börjat utveckla någon form av relation där vi står bredvid varandra på torget. Placeringarna av valstugorna är helt klart gynnsam för våran del. Symboliken blir att vi spelar på samma planhalva som S och V, egentligen hade jag kanske velat ha en stuga på ett helt annat torg om symboliken skulle ha blivit mer tydlig. Men visst det känns bättre till vänster än till höger. Idag sa Lennart att han och några till i V suttit och bockat av i vårat handlingsprogram saker man kunnat gå med på att genomföra. Det hade tydligen varit ganska mycket. Sen hade han ytterligare påpekat att han tycker det är dags för majoritetsbyte.

- Säga vad man vill om ert handlingsprogram, men det är inte borgerligt!

Att fastighetsskatten skulle bli en sådan jätte i valrörelsen var det nog ingen som hade tippat på, men de olika buden hit och dit gör att frågan verkligen kan få en plats i valet som den inte förtjänar. Men en sak är bra med att frågan antagligen kommer att hjälpa fram KD. Om KD går framåt i lokalvalet så kommer man att göra det på Vägvalets bekostnad. Ett drömscenario vore att vägvalet åkte ur fullmäktige, eftersom det aldrig hänt att ett lokalt parti som åkt ur fullmäktige lyckats ta sig tillbaka in.

Som sagt, 23 dagar kvar, sen ska jag sova.

Inga kommentarer: