lördag, december 23, 2006

Dan för dan

Nu tror jag att allt är fixat och imorgon bär det av mot hemstaden Växjö. Jag vet inte om det beror på den dåliga snömängden eller bara på min stigande ålder men det känns som det här med jul börjar kännas lite ute.

Det börjar redan i mitten av december med att man ska köpa julklappar och födelsedagspresenter för typ alla sina pengar, och detta tillsammans med resten av svergies befolkning. På själva julafton blir det sen en orgie i mat som sedan följs upp av att det ska tittas på exakt samma tv-program som förra året. Sen fortsätter orgien i söt och gosaker samt olika sorters dyr sprit. Sen går man och lägger sig.

Visserligen brukar jag räkna mig som julfascist men det känns inte helt sunt, jag måste erkänna detta.

Föresten har världens minst uppmärksammade ettårsjubileum passerat förbi, nämnligen det för min blogg.

Inga kommentarer: