måndag, december 18, 2006

nr 665 - the neigbour to the beast

Imorgon är det budget debatt och lika förbered som vanligt kommer jag att ägna de inledande timmarna åt att lyssna på inledningsanförandena samt skriva stolpar till mina egna inlägg. Men det ska nog gå bra, det brukar det ju göra. Har i alla fall tagit mig igenom S och V tilläggsyrkande och jag måste erkänna att jag blev väldigt förvånad över att V var sådana bandy vänner, det hedrar er måste jag erkänna.

Annars består ljusglimmtarna i mitt annars väldigt kompakta schema mest av roligheter i form av tabbar och klantigheter som begås här i världen.

Ida Nyman skriver exempelvis på sin blogg om ett ärkeroyalist, arbetandes på försvarsdepartementet, som inte tycker att granskning av kungahuset är nått man ska ägna sig åt.

Max Andersson citerar en otroligt fåning mening i en lika fåning debattartikel som den nya regeringen har skrivit på DN debatt.

S har missat att man skrivit fel på deras partibeteckning i budgeten. Undra om jag ska lägga ett ändringsyrkande?

Men roligast av allt, fortfarande är ändå detta.

Inga kommentarer: