söndag, juni 10, 2007

1197 - dagar kvar

Idag gick jag som GS representant på PS möte, trots att jag på förra GS mötet blev av med just posten att vara PS representant.

Eller blev av och blev av, jag var vald tillfälligt till ordinarie representant och blev nu vald till ersättare istället. På mötet diskuterade en massa spännande saker bla politisk strategi mm.

Dock hände en rad ganska konstiga saker:

1. På samma PS möte fanns tre Boråsare, dock ingen av dem valda till PS. Johan från riksvalberedningen, Bo-Lennart för revision och jag för GS.

2. Bo-Lennart gick tidigare för att gå på samma teater som Johanna och hennes mor skulle gå på.

3. De nedan nämnda förhandlingarna ska tydligen vara klara nästa vecka. Det var mer än vad jag visste.

Men det som var jätte jätte konstigt

4. var att Peter Eriksson efter det att vi varit och ätit efter mötet, när han skulle gå, rufsade mig i håret och sa hej då. Det var jätte jätte jätte konstigt. Jag vet inte när vi fick nån slags fader/son relation med varandra men det har gått mig förbi i alla fall.

4 kommentarer:

Johanna Falk sa...

Han sprider sitt hårmode ju!!

Nästa gång ni ses måste du göra samma sak med honom! LOVA!!!

Anonym sa...

Hahaha, jadu, Tomas. I stundens ingivelse är dina betraktelser så målande att det nästan känns som att man själv varit på plats, när dessa minnesvärda saker utspelade sig...

Håller med Johanna, näste gång är det din tur att ge tillbaka. Kanske med en vattenkamning?

På PS möte på Gotland kan jag ju tillägga att vi i vart fall blir ett antal västsvenskar som närvarar. Bo- Lennart, Madeleine och undertecknad. Får vi se dig där också?

Anders Wallner sa...

Om du får Max att rufsa dig i håret nästa GS-möte så är du en av de få som blivit hårrufsad av samtliga just nu aktiva manliga gröna språkrör.

Anneli sa...

Det där med Peter är inte så konstigt. Han göra sånt, det är bara att ta. "När röret rufsar ler man". Typ. Hehe. :-)