onsdag, juni 27, 2007

Anledningarna till att hata semster

1. Jag har aldrig haft någon. Jag har rest bort, men ni vet så där betald ledighet har jag hitintills aldrig haft.

2. Allt som jag ska göra när jag jobbar tar dubbelt så lång tid.

3. För att vår förra regering hade mycket lättare för att gå med på att ge folk ytterligare en veckas semester än att låta dem jobba mindre på vardagarna.

4. Jag kan inte förstå varför vi ska acceptera att Sverige går på halvfart under vissa veckor bara för att just hälften av befolkningen vill ha det så.

5. Jag har inte semster.

6 kommentarer:

Heiti Ernits sa...

Sistnämnda punkten som skaver? =)
Men du kan ju alltid trösta dig med att det regnar....

//mr. Freud

Johan Hellström sa...

har haft betald semester en (1) gång i mitt liv. två veckor i augusti 2003.

Heiti Ernits sa...

Jag känner mig som en veteran i sällskapet, 8 betalda semestrar =)

Heiti Ernits sa...

Tomas du gillar ju sjuk humor...
Här har du en länk:
http://katastrofalaomslag.blogspot.com/

Anonym sa...

I år har jag semester, riktig semester när till och med arbetsmobilen stängs av. Underbart :-) Det är nog första gången i livet jag har en sådan semester.

Förr, när jag hade ett riktigt jobb, då jobbade jag när de andra hade semester, och hade min semester i september när det var val eller dyligt...

Så jag förstår dina känslor, Tomas. Men kan ändå garantera - att om du får semester nästa år - då kommer du att älska den uppfinningen :-)

Olof Björkmarker sa...

Kan inte annat än att instämma med föregående talare. Semester är värd att vänta på.