lördag, juni 16, 2007

Kampen om balkongen

Ett projekt som länge legat över mig och tyngt mitt samvete är att sätta upp ett nät för balkongen vilket skulle göra det möjligt för Titus att komma och gå som han ville. I veckan tröttnade dock Johanna på mig och tog ett eget initiativ i frågan.

Igår var allt frid och fröjd. Titus var ute på balkongen och jag satt och skrev på min dator. Men imorse när jag öppnade fönstret som vetter ut mot balkongen för att Titus skulle kunna använda den som dörr hoppade han och hängde sig i nätet och klättrade sedan över nätet. Han stog och balanserade på räcket när jag fick tag i honom.

Detta föranledde i sin tur ett eget initsiativ från min sida där jag byggde på nätet och gjorde det högre. Nu har det dock hänt två gånger att Titus hängt sig i nätet och försökt göra om samma manöver. Vilket dock inte lyckats.

Men tyvärr framstår nu behovet av att näta in hela balkongen som nödvändigt. Vad denna katten ska bråka.


Inga kommentarer: