fredag, augusti 03, 2007

Kan detta vara sant!!!???

För tre veckor sedan tyckte jag att jag såg en gamal klasskamrat från statsvet i Göteborg på stan i Borås. Jag visst att vederbörande hade en kompis i Borås så att han skulle vara där va inte helt konstigt.

Denna person kommer jag ihåg som en av de roligaste att diskutera politik med som jag någonsin mött. Jag höll inte med honom om direkt någonting, men trevlig var han. Anledning att jag inte höll med om mycket var att han var liberterian. Men jag har alltid tyckt det varit viktigt att skilja på sak och person. Han räddade dessutom mig en gång genom att låna ut trehundraspänn till mig när CSN jävlades.

Idag satt jag på tåget upp till stockholm. Och jag vet inte riktigt hur bitarna började falla på plats. Eller det slog mig som en blixt mer tror jag.

Killen hette Jonas Pettersson. Här sitter jag och läser någon helt vedervärdig smörja om att klimatförändringarna bara skulle var bluff på bt hemsida, skrivet av jonas petterson. Enligt en snabb googling jobbar killen på hatobjektet av alla tankesmedjor, nämnligen Camptus. Och där finns en bild som jag känner igen.



Så om det är så att Jonas är jonas. Har du lust att ta en öl på Bishops nån dag, jag är säker på att johan hänger på och diskuterar rösträttsålder och johanna skulle nog gärna vilja ha ett snack om feminism.

1 kommentar:

Jonas sa...

Hej Tomas!

Det var en överraskning att höra av dig! Jag tycker absolut att vi ska träffas över en bägare. Skulle det passa någon kväll denna vecka. Ju fler vi blir ju trevligare.

Bästa hälsningar,
Jonas