tisdag, juli 18, 2006

Tillbaka i gamla hjulspår

Nu är jag som sagt tillbaks i lokalen i Borås där jag sitter framför mitt fallfärdiga skrivbord och min telefon som lätt kan missförstås för en resperateor.

Ja, det är faktiskt inget skämt.

Min kollega i GU gbg som var på besök pekade igår på min telefon och sa "är det där en telefon" och istället för att låna den ringde hon från sin mobil, så det så!

Det är idag 2 månader minus en dag till valet, dvs jag har tjänstgjort 9 av de 11 månader under vilken min anställning är tänkt att vara. Och ja det känns som jag nu har börjat komma in i det som kan kallas vardagsrutin, dvs jag jobbar mina timmar varken mer (vilket det var mycket av i början) eller mindre (vilket det varit de senaste veckorna). Men samtidigt känner jag att jag allt mer glider bort från det som var den ursprungliga tanken. Nämnligen att ta över efter I som kanslist för Mp väst. Det handlar framför allt om två grejer:

1. Jag vill inte pyssla med de rent administrativa sysslorna. Jag är kass på allt vad fakturor mm heter. Men ge mig en uppgift och jag fixar det, för det mesta i alla fall. Ska jag fortsätta vill jag jobba med att utveckla organisationen inte stoppa in papper i pärmar.

2. Jag vill jobba med politik. Ett arbete som pol.sek känns betydligt närmare det jag vill göra. Utforma och driva politik och se till att den blir genomförd, det vill jag göra.

När jag talade med M i gbg idag han verkade ganska optimistisk om hur det kommer att se ut efter valet. Att det skulle bli mycket tjänster lediga. Jag vill inte ta ut något i förskott, vi får se. Som det känns nu kommer jag att satsa på följande efter valet:

1. Att jobba ca 1 och 1/2 vecka åt min bror i månaden, det skulle ge en hyfsad bas inkomst.

2. Försöka få uppdraget att sitta som ersättare i ks, vilket jag tycker vi ska driva stenhårt i förhandlingar oavsätt block, att få en sådan post (dvs en ordinarie och en ersättare). Utifrån den positionen skulle jag vilja jobba med att formulera och driva vår politik lokalt och ge stöd åt vår nuvarande gruppledare. Eventuellt skulle jag även kunna tänka mig att ta ett nämnduppdrag, jag trivs rätt ok i gatunämnden exempelvis.

3. Engagera mig mer i GS försöka starta en Borås avdelning men även se om det inte ska kunna hitta andra inkomstkällor så som fond pengar mm, dvs uppgradera uppdraget som kassör.

4. Spendera så mycket tid som möjligt tillsammans med min flickvän.

Men den som lever får se, jag kanske ändrar mig.

Inga kommentarer: