söndag, april 08, 2007

Israel vänligt

Nu står det på min blogg i kommentarfältet att det tydligen är roligt att jag anklagar Sveriges mest "Israelvänliga" parti för att vara nazistiskt. Visst är det klart att Sd inte är något nazistparti, de varken marcherar i uniform eller utrodar judar. Men i definitionen att sprida hat och misstro mellan människor och i fallet att ställa olika grupper mot varandra och framför allt när det gäller att anklaga "främande element" för problem i samhället så är de två partierna precis de samma.
Förövrigt är det roligt att det tar så kort tid innan någon med Sd förtecken hittar min blogg efter jag skrivit om dem. Och ännu roligare men inte speciellt förvånande att vederbörande inte vill skriva sitt namn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat, Tomas!
Härligt att du försöker ta debatten med dom, och beklämmande att de bara tiger till svar.

Anne-Marie Ekström sa...

Jättebra artikel i dagens BT. Jag håller med helt toch hållet.
Petzäll har faktiskt varit inne och skrivit kommentar på min blogg.

Anonym sa...

En eloge till din debatttartikel idag, Tomas!