söndag, januari 13, 2008

Nej till röd överklass - ja till grop på odenplan

Jag ska inte säga att jag gillar gallerior. Men däremot blir jag, av anledning som jag inte riktigt kan förklara, jävligt provocerad av bilden av överklass tanterna och gubbarna i sina röda sjalar som står och skålar i champange för att de räddat deras älskade odenplan från att få en underjordisk galleria.

För de protesterar inte mot gallerior, utan mot en galleria på odenplan! Och moderaterna som är så jävla rädda att göra några av "deras" väljare arga känner sig genast tvingade att backa. Varför ska odenplan vara en fristad mot gallerior om inget annat ställe i Stockholm är det. Det är så man får god lust att ta tunnelbanan till odenplan och börja gräva själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska upp till Stockholm på onsdag, ska jag ta med mig spade?