tisdag, mars 14, 2006

Skandaler och annat roligt

Det kommer att bli en Pinocchio staty i Borås, varje sig jag och Miljöpartiet de Gröna vill det eller inte. När de stora partierna gör upp så betyder inte så mycket att vara vågmästare. Att S och M är ense händer dessutom betydligt oftare än vad de flesta människor kanske är medvetna om, lagen om flykting amnesti är knappast ensamt som exempel. Men idén är ju helt åt helvete för att tala ren svenska. Först gubben i Viskan och nu Pinocchio, vart är världen på väg.

På tal om konst och komik, min Mormors bror jobbar som präst i en kyrka i Väster Norrland. Där hänger det en tavla föreställande en gammal död brukspatron och under hänger följande text.

”Till minnet av den tragiska bortgången av min kära hustru skänker jag härmed detta porträtt föreställande mig själv”

Det är humor.

På tal om S och M föresten om jag ska läcka något internt från partiet. När vi satt i budgetförhandlingarna i höstas och Parti Styrelsen skulle rösta för eller emot budgeten lämnades följande reservation mot beslutet att gå med på S bud in.

”Vi borde göra detta till en valfråga (flykting amnestin) och förklara för väljarna varför S + M är en bra beskrivning på de två partiernas människosyn”.

Det är också en del humor.

Tillsist:

På fredag är det exakt ett halvår kvar till valet.

Det vore trevligt om jag kunde sluta leva i en Moneybrother låt.

Inga kommentarer: