måndag, januari 01, 2007

Ett nytt år har börjar

Igår var det nyårs afton med stort buller och bång. Själv var jag i Växjö både den 30:e och den 31:e, den senare dagen för att fira nyår och den 30 för den årliga upplagan av den Erikssonska bandy cupen.

För er som följt bloggen ett helt år nu vet att jag inte pratar om den fåniga sporten innebandy utan riktig bany som utspelar sig på is. Och att bandy har en ganska stor plats i min familjs medvetande. Det var naturligtvis extra smärtsamt att rösta emot Lennarts konstfrusna bandybana. Men jag lovar att göra allt vad jag kan för att ta med denna fråga in i majoriteten. Även om jag inte hoppas på någon större framgång.

Förövrigt till hörde jag detta år förlorar sidan, ett vana som börjar bli väldigt irriterande.

Nyårsafton var i mitt fall en väldigt vuxen tillställning. Väldigt god mat, ganska lite alkohol men framför allt avlades en rad nyårslöften. Här kommer mina viktigaste:

1. Att skriva minst en insändare i veckan för att tala om vilken ruten politik den borgerliga regeringen för.

2. Att göra allt vad jag kan för att genomföra så mycket mp politik i borås stad som bara är möjligt.

3. Dricka mindre, äta bättre och motionera mer.

3 kommentarer:

Heiti Ernits sa...

"Fåniga sporten innebandy"...fnys!
=)
Får jag föreslå ett sätt för dig att förverkliga punkt tre?
Vi är ett blandat gäng, som spelar innebandy på måndagarna, kl. 16.30, vi behöver lite folk, är du sugen, eller måste du ha skridskor på dig? =)
http://webdev.boras.se/innebandy

Ett plus är att det är gratis!

Johan Hellström sa...

det är ju alldeles självklart att tomas ska joina heiti och co i innebandyn!

själv kan jag tänka mej att sitta mej på läktaren med bandyportölj och allt. på sin höjd.

Johan Hellström sa...

f.ö tycker jag löfte #1 är klokt. men fall inte i S&M-fällan. framhåll bra grön politik snarare än dålig borgarpolitik.