torsdag, januari 11, 2007

Så föll den första snön

Får erkänna att jag är lite mellankolisk idag. Var upp sent igår och klämde ytterligare två avsnitt på säsong fyra, vilket inte visade sig speciellt smart klockan sex i morse när det var dags att gå upp. Så nu är jag tröt, men framför allt lite ledsen eftersom Johanna har åkt hem.
Men allt är inte dystert. Igår tändes ytterligare en lite stjärna av hopp om att jag kanske kommer att kunna gå vidare i mitt liv. Men jag har ju inte hört något själv ännu så det är väl bara att vänta och se vad som händer.

Men det som däremot är jobbigt är det faktum att man ska behöva ta sig igenom alla dessa fyra år med borgerlig regering innan det blir val igen. Det känns som om jag och johan går runt och låsas om att valrörelsen snart börjar igen. Bara för att det ska kännas bättre.

Jag längtar bort och hem på sammagång.

1 kommentar:

Johan Hellström sa...

valrörelsen har redan börjat!

och raka högermarginaler är borgerligt.