lördag, januari 20, 2007

Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt

Så därför låter jag Zaida Catalan fd språkrör för Grön Ungdom uttala sig kring ordningsbetyg i skolan:
Folkpartiet byter namn
Dagens magplask står folkpartiet i Stockholm för. Idag lanserar det coola skolborgarrådet Lotta Edholm ett urbota pedagogikbefriat förslag om att betyg i ordning och uppförande ska införas i Stockholms gymnasieskolor och högstadieskolor redan till hösten.
I Ekot idag frågar reportern om de har frågat eleverna vad de tycker om förslaget och dess verkan, Lotta Edholm svarar i princip att det har de inte gjort och det behöver de heller inte göra.
Men kom igen och bygg eran militärskola då. Behovet av individuell frihet bland alla världens människor leder alltid i slutändan till uppror mot övermaktens vilja att kontrollera sin befolkning.
Så folkpartiet, liberalerna. Tänk att ni numera är mer konservativa än självaste värdekonservativsfalangen i moderaterna. Jag tycker ni ska byta namn till ett mer tillbörligt namn som många av era systerpartier har runtom i världen, nämligen: populistpartiet.
Min egen avslutande kommentar blir endast detta, var är det folkparti som fick min röst 1999? Antagligen lika dött och begravet som det centerparti som fick den 98!

Inga kommentarer: