fredag, januari 05, 2007

Lägg ner eländet

Sedan i våras har min kära Johanna sakta men säkert vant mig vid att lyssna på P1 och jag måste erkänna att jag mer och mer uppsakattar att få denna kontinuerliga uppdatering av nyheter och reportage och annat smått och gott.
Men det finns ett program som jag inte kan förlika mig med, nämnligen Ring P1. För att göra det extra illa har det dessutom ett systerprogram i P4 nämnligen Karlavagenen. Enda skillnaden är att i Ring P1 får morgonpigga mediakåta idioter ringa in och prata strunt, i Karlavagnen är det de kvällspiggas tur. Under de gånger som jag hitintills genomlidit detta program är det ett minimum av personer som ringt in som har haft något vettigt att säga.
Winston Churcill sa en gång att det bästa argumentet mot demokrati var fem minuter med den genomsnittliga väljaren, efter att ha lyssnat på detta program känner jag mig beredd att hålla med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha.

Påminner om ett annat citat, som jag inte minns vem det var som sade:

- I en diktatur styr dumma maktgalna män över folket, i en demokrati väljer dumma människor maktgalna män att leda dem...