lördag, september 05, 2009

En rödgröndag är trots allt en historisk dag

Imorgon söndag är det dags för de rödgröna att bjuda in till stor fest i Kungsan i Stockholm. Det är lätt att glömma bort med tanke på att samarbetet mellan S, Mp och V varit etablerat ganska länge att det först nu är ett samarbete som syftar till att skapa ett gemensamt regeringsunderlag.

Jag gillar inte alltid S politiken, hade jag gjort det hade jag varit Sosse. Jag gillar inte V politiken heller alla gånger, hade jag gjort det hade jag varit medlem där. Jag vet också att det finns flera medlemmar hos dessa partier som anser att vi är ett kälkborgerligt parti som inte förstår världens egentliga tillstånd. Men oavsett så är det vårt gemensamma ansvar att samla alla de väljare som vill ha en annan regering än den nuvarande under ett paraply för att just åstadkomma detta.

Vi kan bråka om nyttan av en förbifart och människors rätt att jobba och bosätta sig var de vill i världen. Men vi måste också kunna för väljarna visa att vi kan leverera svar på hur vi ska hantera dessa frågor. Ett år kvar till valet börjar det bli dags för rödgröna att ge svar. Hoppas några av dem kommer imorgon.

Välkomna!

, ,

Inga kommentarer: