tisdag, september 29, 2009

Live från RKS

Nu är snart en heldag, eftermiddag plus förmiddag, med våra regionkanslister och valsamordnare. Jag är nu så gammal i partiet att jag var med förra gången vi hade en sådant här möte med inledande diskussioner inför valet. Jag tillhör också kategorin som alltid önskar mig mer men jag måste erkänna att skillnaden är enorm.

Inte bara är skillnaden stor för att Internet har gjort ett betydligt större avtryck i diskussionen kring valaktiviteter än förra gången. Inför 2006 pratades lite kring bloggar, inför EU-valet var det sociala medier, nu är det framför allt kopplingen mellan dessa som är the big thing.

Den stora skillnaden är ändå att allt är så fantastiskt mycket proffsigare. Alla regionavdelningar har idag en tydlig planering i form av en valplan, en budget och tankar kring aktiviteter. Igår satt jag tillsammans med ett gäng fritänkare och spottade fram uppslag på aktiviteter som skulle kunna göras inför valet. Den springande punkter i tanken var inte att aktiviteten skulle vara genomförbar, utan om huruvida det kändes Obama eller inte. Känns det fräscht, nytt och utanför boxen. Då är det nått för oss.

Men!

I slutändan handlar det ändå mest om politik.

, ,

Inga kommentarer: