tisdag, september 01, 2009

Starkt jobbat Bodström

Vår kära Tomas Bodström har enligt ett inlägg på sin blogg svårt med rovdjur. Han skriver citat "Faktum är att jag har allt svårare att se poängen med att ha djur i våra skogar som dödar människor. Är det inte mest miljöpartister, framför allt de som bara håller sig innanför tullarna, som är de värsta rovdjurskramarna?". Detta inlägg tas sedan tillbaka med motiveringen att han har svårt att komma på några sakliga argument för att vinna debatten mot en av de som kommenterat inlägget.

Det är fint herr Bodström att du känner till uttrycket hellre fly än illa fäkta, kanske borde du även lära dig tala är silver, tiga är guld. Problemet är dock att du inte är själv med att låta rädslan för rovdjur styra dina ord och tankar. Alla fyra svenska rovdjur är normalt skygga individer som jagar utan att konfrontation med människor. Och framför allt aldrig människor som byte. Attacker sker endast om de känner sig själv eller sin avkomma hotade. Att en björn bitter en jägare i armen är kanske inte så jävla konstigt, kille försökte ju ha ihjäl honom. Jag hade kunnat tänka mig betydligt värre grejer att göra mot nån som siktar på mig med gevär. Och vill man inte att en hund ska bli attackerad av rovdjur, skicka inte ut den i skogen då för att leta upp dem.

På frågan kring om jag vill ha en björn innanför tullarna så är svaret nej och vet ni vad, jag tror björnen håller med.

, ,

Inga kommentarer: